اخبار

لی اتو با هدف تبدیل شدن به برند برتر خودروی پریمیوم در چین

لی شیانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی چینی “لی اتو”، با بیان اهداف شرکت اعلام کرد که هدف آن در سال ۲۰۲۴، تبدیل شدن به برند برتر خودروی پریمیوم در چین از نظر فروش است. وی تصریح کرد که شرکت قصد دارد در سه ماهه چهارم سال جاری تولید و تحویل ماهانه ۴۰ هزار دستگاه خودرو را به دست یابد.

طبق آمار اعلام شده، در هفت ماه اول امسال، “لی اتو” توانسته ۱۷۳ هزار و ۲۵۱ دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل دهد که این عدد نسبت به دوره مشابه سال قبل با یک افزایش ۱۴۵ درصدی همراه بوده است. شرکت نیز برنامه‌ریزی داشت که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را در سه ماهه سوم امسال به مشتریان تحویل دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط انجمن خودروسازان چین، فروش ماهانه برندهای معتبر و پرطرفداری همچون بی‌ام‌وی، مرسدس بنز و آئودی در نیمه نخست سال به ترتیب بین ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار دستگاه بوده است، این در حالی است که این برندها با ارائه تخفیف‌های جذاب به بازار عرضه می‌شوند.

لی شیانگ اعلام کرد که انتظار دارد در سه ماهه سوم امسال، با ایجاد ۳۳.۳ میلیارد یوان درآمد، به همراه تحویل ۱۰۰ هزار تا ۱۰۳ هزار دستگاه خودروی برقی برسد.

وی به تحول‌هایی که در شرکت ایجاد شده است، اشاره کرد و اعلام کرد که در پایان امسال، اولین مدل خودروی الکتریکی با باتری خود را روانه بازار خواهند کرد. این مدل انتظار می‌رود در بین تمام خودروهای با قیمت بالای ۵۰۰ هزار یوان در چین، به عنوان پرفروش‌ترین مدل شناخته شود.

تبلیغات

“لی اتو” همچنین اهداف بلند مدت خود را نیز مشخص کرده است؛ به عنوان مثال تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد مجموعه‌ای از ۱۱ مدل خودرو را ارائه داده باشد، که از آن تعداد پنج مدل از آنها خودروهای برقی خواهند بود. این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰۰ ایستگاه شارژ در سراسر کشور است.

گزارش بلومبرگ نیز نشان داده که رقبای داخلی شرکت “لی اتو” در ماه‌های اخیر در فروش خود افزایش قابل توجهی داشته‌اند، در حالی که تحویل خودروهای تسلا نسبت به ماه ژوئن با یک کاهش ۳۱ درصدی مواجه شده است. به تفصیلات اعلام‌شده توسط انجمن خودروهای سواری، فروش خودروهای با انرژی نو در چین نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۲ درصدی، به تعداد ۶۴۱ هزار دستگاه رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا