اخبار

کراس اوور فاو بستیون T77 در راه ایران

ایران در حال حاضر یکی از بازارهای پر رقابت و اشباع شده خودرو در جهان است. علت این امر، ورود خودروهای چینی به این بازار است که با قیمت‌های پایین و کیفیت‌های متفاوت، مشتریان زیادی را جذب کرده‌اند. تولیدکنندگان و مونتاژکاران خودرو در ایران سعی دارند با ارائه محصولات متنوع، بازار را به سود خود تغییر دهند. پس از تحریم‌های واردات خودرو، خودروهای چینی با سرعت بالایی به بازار ایران نفوذ کردند و جایگاه خود را در آن محکم کردند. گروه بهمن موتور، یکی از بزرگترین خودروسازان چین، قصد دارد با عرضه محصول جدید خود به نام “بستیون T77”، در بازار خودروی ایران حضور قوی‌تری داشته باشد.

به نظر می‌آید که شرکت بهمن موتور در نخستین گام، بستیون T77 را به صورت وارداتی به فروش برساند و سپس آن را در کشور مونتاژ کند.

فاو یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز چین است که هم‌اکنون با فولکس‌واگن آلمان همکاری دارد و نتایج این همکاری تحت نام “جتا” به بازار عرضه می‌شود. فاو دارای سبد محصولات گسترده‌ای از خودروهای سواری و تجاری است و از سال‌های قبل با زیربرند “بسترن”، با گروه بهمن موتور همکاری می‌کند. در زیربرند بسترن، خودروهای فاو که در ایران مونتاژ می‌شوند شامل B50f، B50 و B30 هستند.

بستیون T77 با طراحی ساده و زیبای خود، چشم‌انداز بسیار جذاب و جالب توجهی دارد. بعضی از خودروهای چینی دارای طرح‌های پر جزئیات و شلوغ هستند، اما بستیون T77 با طراحی کلاسیک و البته مدرن، تفاوت خود را نشان می‌دهد. نمای جلو این خودرو با چراغ‌های ساده و بزرگ، چراغ‌های مه‌شکن زیر سپر با زاویه‌های تیز و جلوپنجره‌ای که طرح کهکشانی دارد، زیبایی ظاهری آن را بالا می‌برد. نمای جانبی نیز با جزئیات مختلف، آینه‌های جانبی روی درها با پایه، ستون‌های B و C با رنگ مشکی براق و شیشه‌های اتوماتیک، زیبایی خاص خود را دارد. با چراغ‌های یکپارچه و متصل در نمای عقب و سپر عضلانی، ظاهر اسپرت و مدرن این خودرو مشخص می‌شود.

مشخصات فنی بستیون T77 به همراه جدول

بستیون T77 در دو نسخه با موتورهای متفاوت به بازار عرضه شده است. نسخه اول دارای موتور 1.2 لیتری توربو است که توان 143 اسب بخار و گشتاور 204 نیوتن‌متر دارد. نسخه دوم دارای موتور 1.5 لیتری توربو است که توان 168 اسب بخار و گشتاور 258 نیوتن‌متر دارد. هر دو نسخه با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته به محور جلو انتقال قدرت می‌دهند. مصرف سوخت نسخه 1.2 لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر 6.8 لیتر و نسخه 1.5 لیتری 7.1 لیتر است. هنوز مشخص نشده است که این خودرو با کدام موتور به بازار کشور خواهد آمد اما احتمالاً نسخه 1.5 لیتری بالاتر است.

تبلیغات
جدول مشخصات فنی T77

امکانات بستیون T77

بستیون T77 در نسخه فول آپشن، تجهیزات زیر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

  • چراغ‌های جلو و عقب LED، دی‌لایت، سنسور نور، مه‌شکن عقب، نور بالای اتوماتیک
  • ۶ بلندگو، ۱۲.۳ اینچ مانیتور لمسی، بلوتوث، وای‌فای، ۱۰ پورت USB
  • رینگ‌های آلومینیوم ۱۹ اینچ
  • شيشة هاي الكترونيكي همه ۴ در مجهز به سیستم ضد مانع
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، آینه مياني الكتروكروميك
  • تهويه مطبوع اتوماتیک
  • کنترل پایداري الكترونيكي، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایي، کنترل سرعت
  • هشدار دادن به تصادف از جلو، ترمز فوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا