اخبار

تویوتا لند کروزر 2024: چگونه یک خودرو فراموش شده به یک شاهکار تبدیل شد

لندکروزر جدید از ظاهر و تجهیزات لوکس خود دست کشیده و به سبک FJ40 سری معروف ادای احترام می‌کند. به‌روزرسانی یک نماد خودروسازی همیشه کار آسانی نیست. میراث بلندپروازانه آن‌ها باعث می‌شود که طراحان با دشواری روبرو شوند تا بتوانند ظاهر آن‌ها را بدون از دست دادن عناصر کلیدی که آن‌ها را نمادین کرده بود، مدرن کنند. سپس فشار اضافی این است که باید با تغییرات مداوم در جهت‌گیری شرکت و سلیقه مصرف‌کنندگان همگام شوند، که اگر جهت اشتباه گرفته شود، ممکن است منجر به کاهش فروش شود. این تقریباً همان چیزی است که با لندکروزر افسانه‌ای تویوتا اتفاق افتاد.

لندکروزر که به شکل جعبه‌ای، دوام و توانایی خارج از جاده‌ای خود شناخته شده بود، به تدریج به یک خودرو شاسی‌بلند لوکس و گران‌قیمت با هفت صندلی تبدیل شد و بخش زیادی از سبک نمادین و بعضی از سخت‌گیری خود را در راه از دست داد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، آخرین لندکروزر که در آمریکا حضور داشت – سری 200 – دور ، از همان خودرویی بود که همه در روزهای شکوه خود عاشق آن شده بودند، و در نهایت از لاین آپ تویوتا حذف شد.

حالا، پس از سه سال غیبت در خاک آمریکا، خودرو شاسی‌بلند پرچم‌برافشان و قدیمی‌ترین نام تجاری تویوتا در قالب لندکروزر تویوتا 2024 کاملاً جدید، بازگشت بزرگ دارد، یک خودرو که طوری طراحی شده است که برای هواداران قدیمی خودرو جذاب باشد و در عین حال با ویژگی‌ها، فناوری و قیمت پایین‌تر جدید خود، سعی در جذب مخاطب جدید دارد.

لندکروزر با دو طرح جلوی متفاوت

لندکروزر تویوتا 2024 که در بهار 2024 عرضه خواهد شد، در سه نسخه First Edition، 1958 و Land Cruiser در دسترس خواهد بود. تویوتا در یک حرکت نادر برای صنعت، دو طرح جلوی متفاوت را برای آخرین نسخه از خودروی خارج از جاده‌ای نمادین خود ارائه می‌دهد. نسخه‌های First Edition و 1958 با چیدمان شبکه بزرگ لوله‌ای هدایت شده توسط چیدمان چشم‌انداز گرد، و نسخه بالاتر Land Cruiser با چیدمان فانوس‌های افقی و قطعات تزئینی متفاوت تجهیز شده است. ما لامپ‌های گرد را ترجیح می‌دهیم که به لندکروزر قدیمی بازمی‌گردند.

تبلیغات

First Edition به 5،000 واحد محدود خواهد شد و در قالب بسته، پلاک فرمان جلو منحصر به فرد، راک ریل و سقف را دارا خواهد بود. مدل پایه 1958 نسخه ساده شده First Edition است که چرم را با سطوح پارچه جایگزین کرده و چندین لوازم جانبی استاندارد First Edition را حذف کرده است. نسخه Land Cruiser به دلیل چراغ‌های مستطیل شکل و نمای جلویی رنگ بدنه به آسانی قابل تشخیص است. همچنین با تجهیزات و فناوری استاندارد بیشتر و بهتر از دو نسخه دیگر همراه است.

برخلاف لندکروزر سری 200 که آخرین مدل آن در آمریکا بود (هنوز هم در ایالات متحده در قالب لکسوس LX وجود دارد)، لندکروزر تویوتا 2024 حالا یک خودروی پنج نفره دو ردیفه است. این خودرو دارای کروم یا لوگو تویوتا نیست (به جز بر روی پوشش مرکزی حلقه‌های چرخ)، نام تویوتا روی شبکه جلو و درب عقب نوشته شده است، و با توجه به دوام خارج از جاده، بامپر فولادی با قابلیت اطمینان اضافه شده است. طراحان A-pillars را به عقب فشار دادند تا با دید بالاتر کمک کنند، و چرخ‌ها به بیرون فشار داده شده‌اند تا در کل ظاهر خودرو بلندپرواز‌تر باشد. آینه‌های مستطیل شکل نصب شده در درب، ما را به خودروهای قدیمی سری 70 یادآور می‌کند، و چراغ‌های عقب بلوکی آن به خودروهای قدیمی‌تر لندکروزر اشاره دارد. یکی از ویژگی‌های جالب آن پنل شیشه عقب باز شو که اجازه تجربه هوای باز بیشتر یا اگر مایلید، امکان بلند شدن اجسام بلندتر از درب عقب را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که لندکروزر یک محصول جهانی است و استودیو طراحی CALTY توسعه داده شده توسط تویوتا در آمریکای شمالی، کالیفرنیا، با تیم در ژاپن همکاری کرده است تا جهت کلی طرح لندکروزر 2024 را تعین کند.

لندکروزر هیبریدی

تویوتا لندکروزر 2024 از لحاظ فنی، تفسیر مدرنی از آنچه که اخیراً از تویوتا دیده‌ایم است. لندکروزر آخرین محصول جهانی تویوتا است که به پلتفرم TNGA-F مبتنی بر شاسی بلند و با الهام از خودروهای کامیونی تویوتا منتقل شده است، که پایه‌ای برای نسل جدید خودروهای پیکاپ تاندرا، شاسی‌بلند سکوئیا و پیکاپ تاکوما است. در مورد انگیزه لندکروزر، آخرین محصول تویوتا است که فقط هیبرید شده است و به خودروهایی مانند ونزا، سکوئیا و سینا پیوسته است. این خودرو از ترکیب جدید تویوتا i-Force Max 2.4 لیتر چهار سیلندر و موتور الکتریک 48 اسب بخار استفاده می‌کند که در مجموع 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند-فوت گشتاور دارد، و با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته که قدرت را به چهار چرخ منتقل می‌کند، همراه است. این گروه نیرو در حال حاضر تنها گروه نیرو برای لندکروزر در آمریکا است و برای تاکومای جدید نیز در دسترس است.

لندکروز هیبریدی
لندکروز هیبریدی

تمام لندکروزر‌های 2024 با گیربکس دستگیره‌ای الکترونیک، چهارچرخ‌محور کامل و دفرانسیل محدود کننده خودکار مجهز خواهند شد. دفرانسیل قفل شو عقب نیز بر روی تمام مدل‌ها استاندارد است که در صورت نیاز در مسیر، قدرت را به نسبت 50/50 جلو/عقب تقسیم می‌کند. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید. سپسش فشار دادید.

فنر پذیرای جلو با شوک‌های لوله‌ای دوگانه و فنر پذیرای عقب چند لینک با فنر‌های حلزونی باید باعث آرامش در کابین شود، در حالی که تنظیمات فرمان الکترونیک باید زمان رانندگی را راحت‌تر کند. تویوتا می‌گوید تمام مدل‌ها با قلاب کشیدن با ظرفیت کشیدن 6،000 پوند، و همچنین ترمز دیسکی 17 اینچی جلو و عقب مجهز هستند.

نزدیک شدن، جدایی و لوازم جانبی

اگرچه گیربکس دستگیره‌ای و سایر سخت‌افزارها در تمام مدل‌ها استاندارد است، اما تفاوت‌های اصلی بین نسخه 1958 و Land Cruiser در کابین و با در دسترس بودن برخی تجهیزات است. Multi-Terrain Select تویوتا که حالت‌های رانندگی مختلف از جمله Mud، Dirt و Sand را ارائه می‌دهد که به کنترل wheelspin بستگی به زمین، فقط در بالاترین نسخه استاندارد است.

زوایای نزدیک شدن، شکست و جدایی برای تمام مدل‌ها به ترتیب 31/25/22 درجه هستند به جز 1958 که زاویه نزدیک شدن آن 30 درجه است. قابلیت کنترل پایین‌رو و پایین‌رو تویوتا در نسخه Land Cruiser استاندارد است، در حالی که Multi-Terrain Monitor می‌تواند با استفاده از دوربین‌های قرار داده شده در اطراف خودرو، به شناسایی موانع پتانسیل در مسیر کمک کند.

اگر می‌خواهید لندکروزر خود را به حداکثر سفارشی کنید، بخش لوازم جانبی اصلی تویوتا بیش از 100 لوازم جانبی کارخانه‌ای را ارائه خواهد داد، از جمله لوازم جانبی بازگشت خارج از جاده، پشت بام برای لوازم جانبی ذخیره سازی و غیره. صحبت از بازگشت خارج از جاده، همۀ لندکروزر ها با هوک بازگشت جلو همراه هستند، اما ما آرزو داریم چنین هوک بازگشت عقب نیز وجود داشت.

1958 شما را را فرا میخواند

مدل 1958 با صندلی‌های قابل تنظیم دستی با پوشش پارچه سیاه، خودروهای قدیمی لندکروزر را به ما یادآور می‌شود، اما به دلیل صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی با Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم و سیستم صوتی شش بلندگو، در کابین بسیاری از اجزای مدرن وجود دارد. نسخه بالاتر Land Cruiser چند قدم دیگر، با اضافه کردن چرم وگان و صندلی‌های قابل تنظیم با عملکرد گرمایش و تهویه هوا، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچ و سیستم صوتی 10 بلندگو  برمیدارد. همۀ مدل‌ها از سامانه سرگرمی جدید تویوتا بهره می‌برند که به مالکان اجازه میدهد بروزرسانی های OTA را بدون نیاز به بازدید از نماینده دریافت کنند.

فضای بار لندکروز
فضای بار لندکروز

با توجه به بخش زیربنای 112.2 اینچ، هر مدل لندکروزر در داخل فضای بزرگ و در فضای بار آن فضای کافی برای تعطیلات آخر هفته یا ماجراجوئی های کمپینگ دارد. همۀ مدل‌ها با چرخ‌های آلومینیوم 18 اینچ به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه شده‌اند، اما مدل‌های Land Cruiser با کفشک‌های 20 اینچ قابل دسترس هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا