اخبار

افزایش ۱۵.۴ درصدی در فروش خودروهای جدید در ایالات متحده در ماه آگوست

افزایش ۱۵.۴ درصدی در فروش خودروهای جدید در ایالات متحده در ماه آگوست

براساس اخبار منتشر شده توسط J.D. Power و GlobalData، تخمین زده می‌شود که در ماه آگوست، فروش خودروهای جدید در ایالات متحده، شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر خرده‌فروشی، به تعداد یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه برسد. این تعداد نشان‌دهنده یک افزایش ۱۵.۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

توماس کینگ، رئیس بخش داده و تجزیه و تحلیل در J.D. Power، در یک بیانیه توضیح داد که خرده‌فروشان همچنان به فروش خودروها قبل از رسیدن آنها به نمایندگی ادامه می‌دهند. اما در عین حال، افزایش سطح موجودی به خریداران این امکان را می‌دهد که وسایل نقلیه را از خود فروشندگان تهیه کنند.

با توجه به گزارش، موجودی‌های خرده‌فروشی در ماه آگوست نسبت به سال قبل به میزان ۴۸.۴ درصد افزایش یافته‌اند. اما در عین حال، انباشت موجودی می‌تواند به کاهش سود فروشندگان منجر شود و همچنین با فشار ناشی از افزایش نرخ بهره مواجه می‌شوند.

گزارش بیان می‌کند که مصرف‌کنندگان به طور کلی مبلغ ۴۷.۸ میلیارد دلار را برای خرید خودروهای جدید در ماه آگوست هزینه می‌کنند. این رقم رکورد بالاترین مصرف در ماه آگوست است و نشان‌دهنده یک افزایش ۱۰.۵ درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد. با این حال، انتظار می‌رود قیمت معاملات خودروهای جدید کاهشی حدود ۱.۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که فروش بخش‌های خودرویی کوچک‌تر از سال گذشته افزایش یافته‌اند که از نظر طبیعت خود ارزانتر هستند.

به گفته گزارش‌های رویترز، انتظار می‌رود فروش جهانی خودروها برای سال ۲۰۲۳ به تعداد ۸۶.۸ میلیون دستگاه برسد که در مقایسه با برآورد قبلی (۸۶.۴ میلیون) افزایش یافته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی خودروهای سبک تا سال ۲۰۲۴ به تعداد ۹۰.۲ میلیون دستگاه افزایش یابد.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا