اخبار

تغییر تازه در خودروسازی: فیات 500e به یک بستنی‌فروشی برقی تبدیل شد

تغییر تازه در خودروسازی: فیات 500e به یک بستنی‌فروشی برقی تبدیل شد.

فیات به تازگی مدل مفهومی جدیدی را با تأکید بر خودروی 500e عرضه کرده است، که این مدل را به یک بستنی‌فروشی برقی سیار با باتری تبدیل کرده است. این نسخه خاص از فیات 500e به نام “جلاتریا ادیشن” بر اساس نسخه کروکی مدل برقی فیات ساخته شده و تمام تجهیزات مورد نیاز برای سرو بستنی در مناطقی که دارای قوانین سخت‌گیرانه در مورد آلودگی هستند، را دارا می‌باشد.

این خودرو توسط فیات به عنوان “کوچک‌ترین جلاتریای جهان” معرفی شده است، با این حال باید توجه داشت که در ایتالیا خودروهای بستنی‌فروشی کوچکتری نیز وجود دارند.

این مدل 500e به رغم اندازه کوچک خود، قادر به خدمت‌رسانی به حدود ۳۰۰ نفر در روز می‌باشد. بستنی‌ها در دو فریزر مجهز به باتری با ظرفیت کلی ۳۰ لیتر نگهداری می‌شوند، و یک فضای اختصاصی نیز برای مخروط‌ها، لوله‌ها و قاشق‌ها وجود دارد. تمامی صندلی‌های سرنشین حذف شده‌اند، اما فضایی برای نگهداری صندلی در داخل خودرو وجود دارد تا مشتریان جایی برای نشستن داشته باشند.

فیات از روکش دو-رنگ آبی روشن و کرم برای رنگ بدنه این مدل استفاده کرده که یادآور بستنی‌فروشی‌های ایتالیایی دهه ۵۰ میلادی است. این تم مشابهی به داشبورد، گلگیرها، درها و صندوق عقب نیز اعمال شده و عبارت جلاتریا در نقاط مختلف داخل خودرو دیده می‌شود.

این مدل تک همچنان از موتور برقی با توان ۱۱۷ اسب بخار و باتری ۴۲ کیلووات ساعتی نسخه بالارده مدل اصلی بهره می‌برد. با این حال، وزن اضافی و قدرت موردنیاز برای حمل فریزرها قطعاً برد ۲۶۰ کیلومتری آن را کاهش خواهد داد.

تبلیغات

بیشتر بخوانید:معرفی خودروهای برقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا