اخبار

کاهش 14 درصدی تولید لاستیک سواری در سال جاری

کاهش 14 درصدی تولید لاستیک سواری در سال جاری

دکتر محسن صفدری، مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت، در پاسخ به سوالی درباره زمان تخصیص ارز به تولیدکنندگان اظهار داشت که از ابتدای سال بر اساس نرخ 28,500 تومان برای ارز تخصیص‌ها اعلام شده بود و در مرحله ترخیص مشکلاتی در حوزه ارز داراییم که با بانک مرکزی برای تأمین ارز صحبت و اعلام شده که خرید ارز در کمتر از یک هفته انجام خواهد شد. وی ادامه داد که واردکنندگان قول داده‌اند که هفته آینده را بر اساس اسناد و مدارک امیدواریم که این مشکل رفع شود و تا انتهای هفته آینده به نتایجی برسیم.

در مورد تولید لاستیک با تخصیص ارز، صفدری اظهار کرد که بازار ملتهب است و تا اکنون کاهشی در تولید نسبت به سال گذشته وجود دارد. او ادامه داد که طبق اطلاعات سامانه جامع تجارت، کاهش 14 درصدی در تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم. میزان تولیدات ما در سال گذشته 9 میلیون حلقه بوده و اکنون به 8 میلیون حلقه رسیده است که یک میلیون حلقه کاهش تولید لاستیک سواری داریم. وی افزود که سالیانه 24 میلیون حلقه لاستیک نیاز داریم که 21 میلیون حلقه از داخل تأمین می‌شود.

در مورد کاهش واردات لاستیک به دلیل کاهش نرخ ارز، او اظهار کرد که برخی از مبالغ به ذی‌نفعان فروشندگان خارجی تخصیص داده شده‌اند تا مشکلات رفع شود و پیگیری‌های متعددی انجام داده‌ایم تا به نتایجی برسیم.

صفدری در مورد توزیع کنندگان و تولیدکنندگان به سامانه فروشگاهی متصل می‌شوند، تصریح کرد که تا زمانی که آموزش کامل انجام نشود، اتصال به سامانه فروشگاهی امکان‌پذیر نخواهد بود. او افزود که تا پایان ماه و با اتمام آموزش به سامانه شفافیت فروشگاهی متصل خواهند شد.

بیشتر بخوانید:علائم خرابی باتری خودرو و راه‌های تشخیص آن چیست؟

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا