اخبار

عرضه لاستیک خودروهای دولتی و نحوه توزیع لاستیک‌های سنگین

محمد جواد نظرزاده، رئیس دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اعلام کرد که نحوه عرضه لاستیک خودرو همچنان بر اساس شیوه‌ی قبلی ادامه دارد و تا به حال هیچ طرح جدیدی در این زمینه اجرا نشده است.

در پاسخ به سوالی درباره احتمال طرحی برای عرضه لاستیک خودروهای دولتی، نظرزاده توضیح داد: وزارت صمت هنوز هیچ طرحی را برای این منظور اجرا نکرده و در حال حاضر هیچ برنامه جدیدی برای عرضه لاستیک خودروهای سنگین وجود ندارد. روش عرضه لاستیک‌ها همچنان همان شیوه‌ی قبلی است.

به طور مشابه، لاستیک‌های وارداتی و تولید داخلی برای خودروهای سنگین همچنان باید در سامانه تخصیص تایر و روغن موتور با آدرس Kala.ntsw.ir ثبت شوند و دارندگان خودروهای سنگین می‌توانند درخواست خرید لاستیک را در این سامانه ثبت کنند. اگر لاستیک موجود باشد، طبق نرخ سهمیه، به دارندگان خودروهای سنگین تخصیص داده می‌شود. این روش عرضه و توزیع هیچ تغییر جدیدی نداشته و از چند سال پیش اجرا می‌شود.

در خصوص توزیع لاستیک‌های خودروهای سبک، نظرزاده توضیح داد که این مسئله تحت نظر او نیست و اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارد.

قبل از این، محمدحسین قمری، رئیس دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که به دلیل عدم تأمین ارز برای کارخانجات تولیدکننده تایر، این کارخانجات نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند و بنابراین تقریباً با 10 درصد ظرفیت تولید عمل می‌کنند.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا