اخبار

“سامانه یکپارچه فروش خودروها: اقدامات جدید بازار خودرو در پی افزایش انصرافی‌ها”

“سامانه یکپارچه فروش خودروها: اقدامات جدید بازار خودرو در پی افزایش انصرافی‌ها”

سامانه یکپارچه فروش خودروها در پی افزایش نسبت به انصراف مشتریان به تازگی اقدامات جدیدی را آغاز کرده و ظرفیت‌های خودروسازان را با شرایط جدید به بازار عرضه می‌کند. این اقدامات از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری (از ۲۰ شهریور تا ۲۳ شهریور) انجام می‌شوند.

در این مرحله، متقاضیان می‌توانند با توجه به اعلام شرکت‌های خودروسازی مانند کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو، از ظرفیت‌های موجود برای دریافت خودروی خود در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری نمایند. شرایط ثبت‌نام در این سامانه به شرح زیر است:

 تغییر خودرو:

متقاضیان محصولات تمامی شرکت‌های حاضر در این برنامه (شامل دوره‌های اول و دوم) که موعد تحویل آن‌ها در سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، می‌توانند تا با تغییر خودرویی که قبلاً انتخاب کرده بودند، به محصولاتی که توسط شرکت‌های مذکور ارائه شده است، اقدام کنند و مبلغ متناسب را پرداخت نمایند.

مراحل ثبت‌نام:

تبلیغات

– در ابتدا، متقاضیان باید وارد پروفایل کاربری خود شوند و گزینه “لغو سفارش” برای خودروی قبلی خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب کنند تا سفارش قبلی حذف شود.

– بعد از لغو سفارش، متقاضیان می‌توانند از میان محصولات معرفی شده در سایت، خودروی جدید خود را انتخاب کنند.

– در پایان مهلت تغییر خودرو، متقاضی باید به سایت شرکت‌های خودروساز مراجعه کرده و مبلغ تعیین شده را واریز کند تا فرآیند ثبت‌نام نهایی انجام شود.

تبصره‌ها:

– در صورت انتخاب خودرویی که بیش از ظرفیت موجود است، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده انجام می‌شود.

– در صورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو کرده و امکان انتخاب خودروی جایگزین را نداشته باشد، اولویت قبلی او حفظ می‌شود.

– در صورت عدم واریز مبلغ تعیین شده به حساب خودروساز، متقاضی از لیست اولویت‌ها حذف خواهد شد.

برای متقاضیان دور دوم سامانه فروش یکپارچه خودرو، فرصتی جدید به وجود آمده است. آنان نیز می‌توانند از تمامی محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های مذکور بهره‌برداری کنند. طبیعتاً ظرفیت‌های موجود برای آن‌ها از میان خودروهایی که به متقاضیان دور اول تخصیص داده شده است، بهره‌برداری خواهد بود.

مهلت ثبت نام در این سامانه تنها ۴ روز است و پس از ارسال فهرست اولویت‌بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع‌رسانی به متقاضیان، امکان واریز مبلغ مشخص شده به مدت ۵ روز فراهم می‌شود.

نکته مهم: افرادی که تاکنون دعوتنامه برای آن‌ها صادر شده یا خرید خودرو داشته‌اند، از این طرح مستثنی هستند. برای دریافت جزئیات بیشتر و مشاهده محصولات موجود، متقاضیان به وب‌سایت شرکت‌های خودروساز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:مراحل ثبت‌نام خودرو چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا