اخبار

رقابت شرکت‌های چینی با رقبای خارجی در بازار خودروهای الکتریکی اروپا

رقابت شرکت‌های چینی با رقبای خارجی در بازار خودروهای الکتریکی اروپا

در حال حاضر، شرکت‌های سازنده خودروهای الکتریکی در چین به منظور افزایش حضور در بازار خودروهای الکتریکی در اروپا، با چالش‌هایی از جمله هزینه‌ها و ترجیحات مصرف‌کننده روبه‌رو هستند.

 شرکت‌های سازنده خودروهای الکتریکی در چین که در بازار داخلی خود به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند، در حال وارد شدن به بازار اروپا هستند و با مجموعه‌ای از چالش‌های جدید در این بازار مواجه می‌شوند. مهمترین چالش‌ها شامل هزینه‌های واردات و همچنین بازار کمتر توسعه‌یافته خودروهای الکتریکی در اروپا هستند. برندهای چینی مانند BYD، Nio و MG باید تا پیشرفت در بازار اروپا، با این مشکلات مقابله کنند.

تا به امروز، تنها ۸ درصد از خودروهای الکتریکی فروخته شده در اروپا، متعلق به شرکت‌های چینی است. این درصد نسبت به سال گذشته ۶ درصد و نسبت به سال ۲۰۲۱، ۴ درصد افزایش یافته است. طبق یک مطالعه انجام شده، تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۱ خودروی الکتریکی جدید ساخته‌شده در چین، در بازار اروپا عرضه خواهند شد. این ورود گسترده‌تر شرکت‌های خودروسازی چینی به بازار اروپا، به ویژه در حوزه خودروهای الکتریکی، نگرانی‌هایی را در میان تولیدکنندگان غربی ایجاد کرده است. کارلوس تاوارس، مدیرعامل شرکت خودروسازی استلانتیس، در ماه گذشته از تهاجم خودروهای الکتریکی ارزان قیمت چینی به بازار اروپا هشدار داد. به منظور نمایش توانمندی‌های خود در حوزه خودروهای الکتریکی، سازندگان خودروهای الکتریکی چینی در سپتامبر امسال در کنگره جهانی خودروهای انرژی جدید، به عنوان بخشی از نمایشگاه تجاری خودرو IAA آلمان شرکت خواهند کرد. این برای اولین بار است که این رویداد خارج از چین برگزار می‌شود.

بر اساس تحقیقات، میانگین قیمت یک خودروی الکتریکی در چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کمتر از ۳۲۰۰۰ یورو بود، در حالی که در اروپا این میانگین حدود ۵۶۰۰۰ یورو بود. این تفاوت در قیمت ممکن است مشکلاتی را برای شرکت‌های چینی در فروش خودروهایشان در اروپا ایجاد کند. مدیرعامل شرکت چینی جیلی معتقد است که لجستیک، مالیات بر فروش، عوارض واردات و همچنین تطابق با استانداردها و مقررات اروپایی، همگی به افزایش هزینه‌ها کمک می‌کنند. همچنین، ترجیحات مصرف‌کنندگان اروپایی مانند استفاده از باتری‌های بزرگ برای سفرهای طولانی‌تر می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود.

در مقابل، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر خریداران بالقوه خودروهای الکتریکی در اروپا با برند‌های چینی آشنا نیستند و کسانی که آگاهی دارند، در خرید یک خودروی چینی تردید دارند. این امر نشان‌دهنده چالش‌هایی است که شرکت‌های چینی باید برای جلب اعتماد و تطابق با سلیقه مصرف‌کنندگان اروپایی پیش رو دارند.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا