اخبار

فورد در پی تغییر: افزایش 3برابری سرعت تولید کامیون برقی F-150 لایتنینگ

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد که به مونتاژ کامیون برقی F-۱۵۰ لایتنینگ خود ادامه می‌دهد و اکنون در حال حرکت برای ۳ برابر کردن میزان تولید آن می‌باشد. فورد قصد دارد آزمایشی انجام دهد تا ببیند آیا خریداران اصلی کامیون‌های آمریکایی آماده به تغییر به سمت خودروهای الکتریکی هستند یا خیر.

مقامات فورد اعلام کردند که تا اکتبر، نرخ تولید سالانه کامیون برقی لایتنینگ به ۱۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید. این شرکت ۱۲۰۰ کارگر را به سیستم مونتاژ لایتنینگ اضافه کرده است و قصد دارد سه شیفت کار کنند.

فورد با این تصمیم به رقابت با تسلا و جنرال موتورز برای بازار خودروهای برقی در ایالات متحده می‌پردازد. تسلا در حال افزایش تولید وانت برقی خود به نام “سایبرتراک” است و جنرال موتورز نیز تولید پیکاپ برقی Silverado را آغاز کرده است که رقیب مستقیم کامیون برقی لایتنینگ است. استارتاپ ریویان همچنین در حال تسریع تحویل پیکاپ‌های الکتریکی خود است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فورد به دلیل هزینه‌های بالای توسعه خودروهای برقی، از ضرر ۴.۵ میلیارد دلاری در سال جاری رنج می‌برد که ۵۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. اما فورد همچنان قصد دارد سرعت تولید کامیون برقی لایتنینگ را به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال تا پایان سال جاری افزایش دهد. این تصمیم نشان‌دهنده تمرکز فورد بر روی بازار خودروهای الکتریکی و پیشبرد فناوری برقی در صنعت خودروسازی است.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا